Przejdź do treści
    Tworzenie grafiku: Harmonogram pracy w AutoŻaba
    wlasciciel
    manager

    Tworzenie grafiku: Harmonogram pracy w AutoŻaba

    Naucz się, jak planować zmiany, dodawać przerwy i zarządzać wnioskami pracowników w module harmonogramu.

    19 października 2025Poziom: podstawowyCzas: 7 min
    #harmonogram
    #grafik
    #zarzadzanie
    #manager
    #wnioski
    Rozpocznij tutorial

    Wprowadzenie

    Ułożenie grafiku to jedna z kluczowych odpowiedzialności managera sklepu. Moduł Harmonogram Pracy w AutoŻaba jest stworzony, aby ten proces był jak najszybszy i najbardziej intuicyjny. Ten tutorial prowadzi Cię dokładnie ścieżką z filmu instruktażowego. Dowiesz się, jak ręcznie planować zmiany, jak dodawać przerwy oraz jak reagować na wnioski wysyłane przez pracowników.

    Zobacz film krok po kroku

    Pomysł na zrzut ekranu: Widok głównego kalendarza harmonogramu z widocznymi filtrami sklepów i pracowników po lewej stronie.

    Krok 1. Filtrowanie widoku

    Zanim zaczniesz układać grafik, upewnij się, że widzisz odpowiednie osoby i sklepy.

    1. Wejdź do modułu Harmonogram pracy.
    2. Użyj selektora w lewym górnym rogu, aby wybrać sklep (lub sklepy), dla których chcesz planować grafik.
    3. Po wybraniu sklepu, poniżej pojawi się lista przypisanych do niego pracowników. Domyślnie zaznaczeni są wszyscy.
    4. Możesz odznaczyć poszczególne osoby, aby zawęzić widok kalendarza tylko do tych, których aktualnie potrzebujesz.

    Wskazówka: Możesz planować grafik dla kilku sklepów jednocześnie, wybierając je wszystkie z selektora.

    Krok 2. Planowanie zmian (Dwie metody)

    System pozwala na dodawanie zmian na dwa sposoby – przez formularz lub błyskawicznie, bezpośrednio w kalendarzu.

    Metoda 1: Przycisk "Zaplanuj zmianę"

    1. Kliknij zielony przycisk Zaplanuj zmianę w prawym górnym rogu.
    2. W oknie, które się pojawi, wybierz Sklep i Pracownika.
    3. Ustaw Datę zmiany.
    4. Wybierz typ zmiany: Dzienna, Nocna lub Niestandardowa (gdzie możesz ręcznie ustawić godziny rozpoczęcia i zakończenia).
    5. Kliknij Utwórz harmonogram. Zmiana pojawi się w kalendarzu.

    Metoda 2: Szybkie dodawanie z kalendarza (rekomendowane)

    1. Znajdź w kalendarzu pusty dzień przypisany do pracownika, któremu chcesz dodać zmianę.
    2. Najedź myszką na odpowiednią komórkę. W jej rogu pojawi się mała ikona plusa (+).
    3. Kliknij plusa. Otworzy się to samo okno co w metodzie 1, ale Sklep, Pracownik i Data będą już automatycznie uzupełnione.
    4. Wybierz tylko typ zmiany (np. Dzienna) i kliknij Utwórz harmonogram.

    Pomysł na zrzut ekranu: Porównanie okienka 'Zaplanuj zmianę' z widokiem plusa (+) pojawiającego się na kalendarzu.

    Krok 3. Dodawanie zatwierdzonych przerw

    Jeśli pracownik zgłosił Ci urlop lub inną nieobecność poza systemem, możesz wprowadzić ją samodzielnie.

    1. Kliknij przycisk Dodaj przerwę w górnym menu.
    2. Wybierz pracownika oraz zakres dat, w których będzie niedostępny.
    3. Wpisz powód przerwy (np. "Urlop na żądanie", "Studia").
    4. Kliknij Dodaj przerwę. Wprowadzona przerwa będzie widoczna w kalendarzu.

    Dlaczego to ważne? Przerwy dodane w ten sposób przez właściciela lub managera są od razu zatwierdzone. Różnią się one od "wniosków o przerwę", które wysyła pracownik ze swojej aplikacji i które wymagają Twojej akceptacji.

    Krok 4. Zarządzanie wnioskami pracowników

    Pracownicy mogą wysyłać ze swojej aplikacji wnioski o dodanie zmiany lub o przerwę.

    1. Nowe wnioski pojawią się w zakładce Wnioski (widocznej pod nazwą sklepu, obok "Harmonogram pracy").
    2. Wniosek będzie również widoczny na głównym kalendarzu (zazwyczaj oznaczony inaczej, np. przekreśleniem).
    3. Możesz najechać na taki wniosek w kalendarzu, aby go Zatwierdzić lub Odrzucić jednym kliknięciem.
    4. Po zatwierdzeniu, wniosek staje się pełnoprawną zmianą lub przerwą w grafiku.

    Pomysł na zrzut ekranu: Widok zakładki 'Wnioski' z przykładowym wnioskiem od pracownika i widocznymi przyciskami Akceptuj/Odrzuć.

    Krok 5. Eksportowanie grafiku

    Po ułożeniu grafiku możesz go łatwo udostępnić.

    1. Kliknij przycisk Eksport (zazwyczaj obok "Dodaj przerwę").
    2. System wygeneruje plik (np. PDF lub Excel), który możesz zapisać na dysku.
    3. Taki plik możesz wydrukować i powiesić w sklepie lub wysłać pracownikom.

    Mini checklista

    Następne kroki

    • Zapoznaj się z funkcją automatycznego generowania grafiku, która jest omawiana w osobnym tutorialu. Pozwoli Ci to zaoszczędzić jeszcze więcej czasu, bazując na preferencjach pracowników.
    • Sprawdź, jak pracownik widzi harmonogram i wysyła wnioski w aplikacji mobilnej.