Wprowadzenie
Zanim zaczniesz układać pierwszy grafik, musisz dodać do systemu swój zespół. Proces ten jest prosty i pozwala od razu nadać pracownikom loginy, hasła oraz przypisać ich do konkretnych sklepów. Ten tutorial prowadzi Cię dokładnie ścieżką z filmu instruktażowego. W kilka minut zbudujesz pełną listę swojego personelu, gotową do dalszej pracy.
Zobacz film krok po kroku
Pomysł na zrzut ekranu: Widok tabeli personelu z widocznymi pracownikami i przyciskiem "Dodaj użytkownika".
Krok 1. Przejdź do modułu Personel
- Po zalogowaniu się na swoje konto właściciela, znajdź na pulpicie sekcję Narzędzia służące do zarządzania.
- Kliknij kafelek Personel, a następnie wybierz Zarządzaj pracownikami.
- Alternatywnie, możesz użyć menu nawigacyjnego po lewej stronie, aby przejść do zakładki Personel.
Krok 2. Dodaj nowego użytkownika
- Na stronie zarządzania personelem zobaczysz tabelę ze wszystkimi istniejącymi użytkownikami (na początku będziesz tam tylko Ty).
- Kliknij niebieski przycisk Dodaj użytkownika w prawym górnym rogu.
- Otworzy się okno, w którym musisz uzupełnić dane:
- Imię i Nazwisko (np. "Mateusz Miły").
- Nazwa użytkownika: To będzie login pracownika (np. "robotnik1").
- Hasło: Musi mieć co najmniej 8 znaków, jedną wielką literę i jeden znak specjalny.
Wskazówka: Nazwę użytkownika i hasło przekażesz pracownikowi, aby mógł się zalogować (będzie mógł później zmienić hasło).
Krok 3. Ustaw uprawnienia i przypisz sklep
- W tym samym oknie wybierz Rolę. Dla większości zespołu będzie to Pracownik. Rola "Właściciel" daje pełne uprawnienia administracyjne.
- Zaznacz Sklepy, do których pracownik ma mieć dostęp i w których będzie pracował (np. "Sklep Samouczka").
- Pola "Email" i "Umowa" są opcjonalne i możesz je uzupełnić później.
- Kliknij Dodaj użytkownika. Nowy pracownik natychmiast pojawi się w tabeli.
Pomysł na zrzut ekranu: Wypełniony formularz dodawania nowego pracownika z zaznaczonym sklepem.
Krok 4. Zarządzanie pracownikami (Edycja, Blokowanie, Usuwanie)
Po dodaniu pracowników, w tabeli w kolumnie Akcje masz dostępne dwie opcje:
-
Usuwanie (ikona kosza):
- Kliknięcie tej ikony pozwala permanentnie usunąć konto pracownika.
- System poprosi o potwierdzenie tej operacji.
-
Edycja (ikona ołówka):
- Pozwala zmienić wszystkie dane pracownika, które wprowadziłeś wcześniej.
- Blokowanie konta: W trybie edycji znajdziesz opcję Zablokowania konta.
- Status pracownika zmieni się na "Zablokowany", a on sam nie będzie mógł się zalogować.
Dlaczego to ważne? Funkcja blokowania przydaje się, gdy pracownik pomyli się zbyt wiele razy przy logowaniu i system zablokuje mu dostęp. Z tego miejsca możesz ręcznie odblokować jego konto.
Mini checklista
Następne kroki
- Po dodaniu całego personelu, przejdź do modułu Dostępność i Preferencje, aby zobaczyć, kiedy Twoi pracownicy chcą pracować.
- Następnie otwórz moduł Harmonogram Pracy, aby ułożyć pierwszy grafik.
